F-Cupin kauden päätösosakilpailu, Hakevuori-ralli ajettiin lauantaina 12. lokakuuta. Kilpailijakaravaani suuntasi Keravalta kohti Mäntsälän, Askolan ja Pukkilan alueen ralliteitä. Päivästä kehketyi monilta osin varsin jännittävä, eikä epämieluisiltakaan tapahtumilta vältytty. Seitsemän erikoiskokeen ja 59,2 kilometrin reitti, sekä ennusteista poiketen ajoittain kiusannut sade pitivät huolen, että helppoja osuuksia ei ollut luvassa.
Kilpailun seuratuin kaksikko oli varmastikin Neliveto Cupissa numerolla 37 ajanut pari, Jari-Matti Latvala (AlavUA) – Janni Hussi (HeiUA). Kaksikon käskyttämä Toyota Celica GT-Four (ST 165 ) liikkuikin erikoiskokeilla odotetun rivakasti, kilpailun nopeinta vauhtia. Toiseksi ajoi 56,9 sekunnin erolla samassa luokassa Renault Clio Rally3:lla ajaneet Jussi Lindberg (SiAK) – Toni Nuikka (PoSUA).
Kolmanneksi ripeiten sora siirtyi kaksivetoisten nuottikategorian voittanut parivaljakko Markus Hellström (SaloUA) – Tapio Järvi (SaloUA), joiden ero Latvalaan verraten oli 1:19,4 minuuttia.
Latvalan ajamista erikoiskokeilla voisi verrata rytmikkääseen tanssahteluun rytminmuutoksineen, kenties Jari-Matti tulevaisuudessa nähdään suositussa tv-ohjelmassa tanssahtelemassa auton kanssa. Miehen kommenteista maalissa huokui syvältä kumpuava into ajamiseen.
– Hyvä päivä. Harmittelin tuossa pari kilsaa ennen viimeisen pätkän maalia, että tämä jo loppuu, alkoi juuri päästä fiilikseen. Ois tehny mieli ajaa lisää, on tämä ajaminen vaan niin mukavaa, ei siitä pääse mihinkään, tuumaili Latvala.
Hellström nuottikategorian voittaja, Lindroos mestariksi jo kolmatta kertaa
Nuottikategorian kolmessa luokassa oli kovaa kilpailua luvassa, kokonaispisteissä Joonas Lindroos ja Eetu Kortelainen eivät voineet pudota mitaleilta, mutta Juuso Jorvala, sekä Markus Hellström olivat myös tyrkyllä pakkaa sekoittamaan.
Väliluokassa ajanut Kortelainen (K-KUA) – Krister Suhonen (K-KUA) olivat Honda Civic Type R:llään erinomaisessa vauhdissa läpi päivän, johtaen luokkaansa lähes koko päivän. Vain Heikki Koski-Lammi (JaMoKe/UA) – Matti Hämäläinen (LprRT) olivat avauspätkällä nopeampia, heidän matkansa kuitenkin päättyi jo seuraavalla erikoiskokeella etutukivarren hajotessa ja Ford Escortin ajautuessa tieltä harmillisen näyttävästi.
Hyvässä vauhdissa oli sen jälkeen myös Janne Korhonen (NokUA) – Jukka Jämsen (HRCF) Opel Astralla, mutta latausvika päätti matkan myöhemmin. Siinä kohtaa Kortelaisen luokkavoiton uhkaajaksi jäi Peetu Patajoki (TeisUA) – Juha Lummaa (NokUA) Opel Astralla, eroa ennen viimeistä erikoiskoetta oli 22,3 sekuntia.
Huomionarvoista on, että tässä kohtaa Kortelainen johti koko nuottikategoriaa 0,8 sekunnin erolla Hellströmiin. Viimeisellä erikoiskokeella Kortelaisen kohtaloksi koitui vasemmalle kääntyvä mutka. joka meni leveäksi. Auto kaatui pystyvoltin kyljittäin ja kilpailu jäi kesken. Patajoki korjasi luokkavoiton ja siitä saatavat sarjapisteet.
Isossa luokassa voittotaistossa oli tuttu kaksikko, Hellströmin autokunta vastaan Joonas Lindroos (TullUA) – Jouni Lampinen (TullUA). Sarjamestaruuden kannalta Lindroosille riitti toinenkin sija, joten pakkovoittoa ei ollut, Hellströmillä olisi taasen luokkavoitolla mahdollisuus nousta sarjan pronssille. Isoa eroa kaksikko saanut toisiinsa tehtyä, Hellström oli maalissa vain 9,7 sekuntia nopeampi. Kolmospaikan ottivat Kalle ja Sari Asikainen (Juvan UA), täydentäen BMW M3 -rintaman tasan 30 sekuntia Hellströmin takana.
Pikkuluokassa Juuso Jorvala (TerUA) -. Pasi Törmä (RiiUA) olivat Toyota Corolla GT:llä ennen kisaa pronssissa kiinni. Teoreettinen mahdollisuus oli hopealle, mutta myöskin putoamiseen mitaleilta. Oman luokan voitto oli vähimmäistavoite päivään ja se toteutuikin, luokan voitto irtosi 20 sekunnin erolla Ford Fiestalla kisanneisiin Janne ja Jukka Toivoseen (RiiUA).
Kortelaisen ulosajo viimeisellä erikoiskokeella mylläsi sarjan pistekärkeä tehokkaasti. Ennen viimeistä erikoiskoetta Markus Hellström oli tiputtamassa Juuso Jorvalan pronssipaikalta. Kortelaisen ulosajon myötä kuitenkin Jorvala nousi koko kategorian viiden joukkoon, saaden sen myötä luokkansa voitosta täydet 11 pistettä. Se nosti Jorvalan pisteissä ohi Kortelaisen hopealle, mutta Kortelaisen pisteet riittivät kuitenkin Hellströmiä vastaan ja Honda-kuljettajalle lohdukkeeksi pronssia. Mestaruuden, jo kolmantensa, nappasi Lindroosin autokunta.
Nelivedoissa Koljoselle korkeimmat pisteet matkaan
Neliveto-Cupissa Latvala ja Lindberg päästelivät sarjan ulkopuolisina muilta karkuun. Sarjakuljettajista voittoon ajoi RiiUA:n kaksikko Juha Koljonen – Mikko Tuhkanen, Subaru Impreza WRX Sti kiisi erikoiskokeet läpi reilun minuutin erolla Teemu Vesala (MhMK) – Riikka Hokkanen (AL-Kangasniemi) kaksikon Mitsubishi EVO 9:iin nähden. Kolmospaikan sarjalaista otti Timo Partanen (TTR) – Milla Pasanen (TTR) Subaru Impreza WRX Sti:llä.
Sarjan mestaruus oli jo aiemmin varmistunut Pekka Karjalainen (MikUA) – Riikka Hokkanen kaksikolle, joten Hokkanen nähtiinkin nyt pahimman kilpakumppanin Vesalan kyydissä vauhdittamassa kuljettajaa sarjahopealle ennen Partasen autokuntaa, joka otti sarjasta pronssia.
Yleisessä Forsgren vieraili voittoon, mestaruus Tikanmäelle
Yleisessä luokassa ei ole osanottajamäärillä pullisteltu, tällä kertaa mukana oli muutamia vierailevia kuljettajia, jotka toivat mukavaa lisäväriä. Kategorian mestaruuskamppailu säilyi jännittävänä aivan viimeiselle erikoiskokeelle asti.
Pikkuluokassa Eetu ja Petri Kainulainen (LahUA) olivat Toyota Starletillaan lopputuloksissa jo tutusti luokkansa voittajia ja kamppailu sarjamestaruudesta oli käynnissä aivan kisan loppuun asti. Hyvän päivän ajoi myös toiseksi sijoittuneet Jani Laaksonen (MäntsMK) – Tero Keltti (MäntsMK) VW Pololla, eroa Kainulaisiin 19,4 sekuntia.
Sarjalaisista Aki Laakkio Corolla GT:llään piti myös päivän aikana kärkipaikkaa hallussaan, mutta kuvioluistelut pudottivat päivän aikana sijoitusta ja lopulta pari keskeytti viimeisen erikoiskokeen jälkeen. Starleteilla ajaneet Krister Sjölund ja Jari Kavander toivat päivään mukavaa nostalgiaa takavuosien F-Cupeista, tällä kertaa molemmilla kuitenkin tekniikka jätti matkan kesken.
Väliluokassa vierailijat veivät kolme kärkisijaa järjestyksessä Toni Koskela (MäntsMK) – Miikka Jauhiainen (HyUA) Ford Escort RS 2000:lla, toiseksi ennätti Mika ja Ari Seppälä (LopUA) Opel Astralla, kolmospaikan otti takavuosien mestaripari Petri Vihervuori (OriUA) – Jarno Mannertie (OriUA) Ford Escort RS 2000:lla.
Sarjalaisista kovan väännön luokan korkeimmista pisteistä kävivät Tomi Tikanmäki (NHD) – Lauri Hartikainen (LprRT) VW Golf Gti:llä, sekä Niko Jousi (NuUA) – Ville Kumpulainen (NuUA) Volvo 240:llä. Tikanmäki vei taiston lopulta vaivaisen 2 sekunnin erolla.
Sarjatilanteen kannalta tässä kohtaa Tikanmäki ja Kainulainen päätyivät tasapisteisiiin, mutta sarjasäännön mukaisesti siinä tilanteessa korkeampi pistemäärä siitä kisasta, joka jäi loppupisteiden ulkopuolelle, on ensisijaisesti ratkaiseva ja Tikanmäki mestariksi ennen Kainulaista, Jousi otti pronssin.
Isossa luokassa ei kauden mittaan pisteitä ajaneita nähty, mutta Keravalla luokassa oli mukana muutama autokunta, joilla takavuosilta on historiaa F-Cupin kiertämisestä.
SM-sarjan ohessa ajettavan Suomi Cupin tänä vuonna voittanut Kim ”Henkka” Forsgren (MäntsMK) oli mukana BMW M3:lla, kartanlukijana oli ensikertalainen Antti Kankaanpää (MäntsMK). Nuottikisoihin tottunut kuljettaja tunsi hetkittäin tarvetta ”arpomiseen”.
– Meinaa mennä pumppailuksi, vaikka on olevinaan tuttuja latuja. Kun ei ole sitä nuottia tukena ja turvana, niin on hieman erilaista ajaa, pohdiskeli kuljettaja.
Vauhti oli kuitenkin sikäli kohdallaan, että se oli kaikkien nuotittomien kisaajien nopeinta ja olisi kaksivetoisten nuottikategoriassakin riittänyt viiden sakkiin. Toisen sijan isosta luokasta otti samaa seuraa edustavat Jarkko Mustonen – Ilmari Tenhunen BMW 325:lla. Juha Forsström ja Pasi Mäittälä Bemareineen keskeyttivät päivän aikana teknisiin vikoihin.
Senioreissa Hosionaho ajoi voittajaksi
Seniorien mestaripari Reijo Muhonen (K-KUA) – Henri Kallioniemi (AUK-J-äijät) olivat varmistaneet mestaruuden jo aiemmin ja ajoivat Keravalla Nuottikategorian puolella pienemmällä numerolla, eivätkä olleet siis senioreissa mukana.
Senioreissa pisteitä ajetaan kahdessa luokassa, toisessa on nuotit, toisessa ei.
Nuotillisten kisaa hallitsi Heikki Hosionaho (NivUA) – Jan Pousi (RoiUA) BMW M3:lla, voittomarginaali oli lähes kaksi minuuttia. Sarjan ulkopuolisina toiseksi ajoivat Timo Hinkkala (RiiUA) – Urpo Ikonen (LohUA) BMW 325i:llä, ennen ”Crazy Mike” Uuskoskea (RiiUA) ja Sara Uuskoskea (MhMK) BMW 320i:llä.
Luokan kakkospisteet menivät Pekka Ripatti (MHJ-RT) – Petteri Soini (MHJ-RT) kaksikolle, jotka joutuivat päivän aikana hieman Toyota Corolla GT-ajokkiaan remontoimaankin.
Nuotittomissa voittoon peräti neljä ensimmäistä sijaa meni sarjan ulkopuolisille. Voittoon Timo Puhakka (AnkUA) – Ville Puhakka (ValUA) BMW 328i:llä, toiseksi Aimo Jaakkola (MhMK) – Marko Niemi (LprRT) Ford Escort RS 2000:lla ja kolmanneksi Seppo Kovanen (PaiUA) – Juho Lehtinen (RaisUA) BMW M3:lla.
Luokan korkeimmat pisteet menivät Ford Fiesta-kaksikolle Erkki Koskivirta (TAUK) – Päivi Välilä (TAUK), jotka olivat viidensiä. Mika Korhonen (NaSU) – Tommi Koskinen (NaSU) nappasivat seiskatilalla luokan toiseksi korkeimmat pisteet. Korhosen autokunnassa päivä tuntui varmasti pitkältä, maaliin ajaminen varmistaisi sarjahopean ennen Hosionahoa, mutta Honda Civic Type R:n tekniikka oireili sulakkeiden palamisena rajusti kisan loppua kohden, eikä ajokin eteneminen näyttänyt siltä, että pääseminen maaliin olisi mitenkään selviö. Maaliin kuitenkin suoriuduttiin ja Korhosen autokunnalle hopeaa ennen Hosionahon autokuntaa.
Junioreissa Laurila nopein, mestaruus ratkesi surkealla tavalla
Lähtökohdat päätöskisaan olivat ne, että ison luokan puolelta Tomi Hämäläisen autokunta kamppailisi mestaruudesta väliluokan puolella ajavaa Timo Viitasen autokuntaa vastaan. Hämäläisen tulisi olla omassa luokassaan kahden parhaan joukossa, Viitasen puolestaan oli pakko voittaa oma luokkansa säilyttääkseen mahdollisuutensa.
Pronssin osalta pikkuluokan puolelta Tommi Lämsä olisi vahvoilla, mutta maaliin olisi kuitenkin päästävä. Juniorien osanottajamäärät ovat kuluneen kauden aikana olleet vuosien painuman jälkeen konaisuutena hyvällä tasolla. Pieniksi kulmakiviksi sarjan kannalta muodostui, että väliluokassa oli määrien puolesta kaudella hetkittäin vajautta ja pikkuluokassa voitot jakautuivat puolestaan peräti viidelle eri kuljettajalle.
Pikkuluokassa Lämsä (LakUA) ja Jussi Syväranta (LahUA) olivat Toyota Starletillaan pari luokkavoittoa kauden mittaan napanneet, maaliin ajetut kisat eivät olleet kauden mittaan tuottaneet luokan kakkostilaa huonompia sijoituksia. Sen myötä pronssi olisi melko varma, päätöskisassa voisi riskit vältellä, maaliin olisi kuitenkin päästävä.
Käytännössä kotikisaa ajanut Sami Laurila (MäntsMK) oli Arttu Vastamäen (HuiUA) kartturoimana melko vahva ennakkosuosikki. Toyota Corolla GT ottikin paikkansa luokan kärjestä heti alussa, eikä sijoituksesta luovuttu päivän aikana. Viimeisen kisan korotetut pisteet nostivat Laurilan sarjan neloseksi.
Lämsän vauhti riitti hulluttelematta luokan kakkospaikalle ja sarjan pronssiin. Pitkään näytti että luokan kolmoseksi on ajamassa myöskin kotikisassaan Antti Laakkio (MäntsMK) – Matias Toivanen (MäntsMK) Toyota Starletilla. Tekniikka kuitenkin päätti matkan ja kolmospaikan otti Eetu Suokas (AUK-J-äijät) – Jere Mannoja (HamUA) Toyota Starletilla. Voittaja Laurilan vauhti oli kaikkien juniorien päivän nopeinta.
Väliluokassa Timo Viitanen (HoMK/UA) – Jouni Juhola (HoMK/UA) olivat Honda Civic Type R:llään pakkovoiton edessä ja vauhti olikin alusta alkaen kohdallaan. Luokan voittajasta ei päivän aikana syntynyt mitään epäilystä, luokkapohjat syntyivät kaikille pätkille.
Sarjan ulkopuolisina samaa seuraa edustavat Mikko Viitanen – Jonne Viitanen olivat vastaavalla Hondalla liikkeellä ja ajoivat toiseksi 54,2 sekunnin päähän. Honda-rintamaan kiilan löi kolmospaikallaan Toni Ketomäki (KokeUA) – Henri Heinimaa (ÄetUA) Citroen Xsara VTS:llä.
Ketomäen ottaessa toisiksi korkeimmat pisteet, nappasi seuraavaksi korkeimmat Petteri Kauppinen (RiiUA) – Lauri Koskinen (RiiUA) Civicillään. Korotettujen pisteiden ansiosta Kauppinen nousi sarjakutoseksi.
Isossa luokassa kaikki näytti sujuvan kuten koko kauden, Tomi Hämäläinen (LMM) – Sami Raatikainen (SaaUA) olivat BMW M3:llaan johtopaikalla ennen viimeistä erikoiskoetta ja vielä viimeisen jälkeenkin. Kaarle Karttunen (EMSC) – Arttu Romppanen (EMSC) BMW 328i:llä olivat 9,8 sekunnin päässä toisena. Kolmospaikalla oli Mikko Ylämäki (HamUA) – Sami Brofors (KSAU) BMW M3:lla, vain 6,8 sekunnin päässä Karttusesta. Nelospaikalla oli Toni Hagelin (NuUA) – Jere Nikkinen (HyUA) BMW 328i:llä, eroa kolmospaikalle vain 6,5 sekuntia.
Kilpailun jälkeen virallisten tulosten kanssa odoteltiin pitkään. Hämäläisen autokunta oli toiseksi viimeisen erikoiskokeen jälkeen ajanut siirtymäreitiltä kohtuullisen pitkälle harhaan. Kilpailijapari kuitenkin erheensä huomattuaan käänsi ajokin ympäri ja palasi siirtymälle kohtaan, josta oli harhaan lähtenyt ja ennätti omalle lähtöajalleen viimeisen erikoiskokeen lähtöön.
Kilpailunjohtajan päätöksellä Hämäläisen autokunta suljettiin harhailun myötä kilpailusta, mutta autokunta teki tapahtuneesta vastalauseen. Tuomaristo käsitteli vastalauseen ja kilpailusta sulkeminen jäi voimaan. Tämän myötä mestaruuden osoite vaihtui väliluokassa ajavalle Viitaselle. Sarjan pistesäännön mukaisesti tasapisteissä seuraava ratkaiseva kohta on se kilpailu, joka on jätetty loppupisteisiin huomiotta. Sillä perusteella vastakkain oli Viitasen 9 pistettä Tuusniemeltä ja Hämäläisen ”suljettu kilpailusta”.
V1600 Cupissa Koskenala voittoon, Korhonen nappasi mestaruuden myös kartturilleen
V1600 Cupin pistekamppailuihin viimeiseen kilpailuun lähti vain sarjan kahden kärki. Panosta ei kisalla enää oikeastaan ollut muuta kuin se, että onnistuuko Nuutti Korhonen (MäntsMK) ajamaan mestaruuden myös kartanlukija Teppo Söderströmille (MäntsMK), joka ei yhdessä osakilpailussa ollut kyydissä.
Luokkavoiton otti sarjan ulkopuolisena kaksikko Henri Koskenala (LahUA) – Jonas Isaksson (RiiUA) Renault Cliolla. Korhosen autokunta jäi Ford Focuksellaan 15,7 sekuntia, mutta nappasi sarjalaisista voiton ja korotetut pisteet talteen.
Otto Järvinen (JouSUA) – Mikko Halinen (JousUA) pari jäi Suzuki Igniksellään Korhosesta 59,8 sekuntia ja nappasi sarjahopeaa. Pronssiin nimensä kaivertaneet Lauri Ahoketo (PokyUA) – Juha Ahoketo (PokyUA) eivät siis olleet Nissan Almeralla enää päätöskisassa mukana.
Nuorissa Vili Hyytiäinen nosti voitolla itsensä sarjapronssille
Nuorten Cupissa Veikka Koskinen (EurUA) – Jussi Koskinen (EurUA) olivat jo varmistaneet mestaruutensa Toyota Auriksella edellisessä osakilpailussa, joten Keravalle ei enää matkattu pisteitä muilta syömään.
Edellisen osakilpailun Tuusniemellä voittanut pari Miska Tuomisto (KeurUA) – Jukka Rasi (KeurUA) olivat hopean syrjässä kiinni ja vahvassa vauhdissa Toyota Auriksellaan nytkin. Neljännelle erikoiskokeelle asti mentiin niukasti Tuomiston johdolla, sen jälkeen tahtipuikon nappasi selkeästi Vili Hyytiäinen (HyUA) – Jouni Mäkinen (RiiUA) Opel Astralla G CC:llään.
Voittomarginaali maalissa oli lopulta 19,6 sekuntia. Kolmospaikan kisassa nappasi Rasmus Pentti (LMM) – Anssi Tawast (LMM) Toyota Auriksella, eroa Tuomistoon hieman reilu minuutti.
Hyytiäisen hyvä vauhti nosti hänet viidenneltä tilalta pronssille, Tuomisto puolestaan säilytti hopeasijan yhden pisteen erolla Hyytiäiseen.
F-Cupissa ajetaan ensi vuonna viisi osakilpailua. Kausi 2025 käynnistyy 25. tammikuuta Imatralla ja päättyy 4. lokakuuta Lammilla.
Tulokset: Hakevuori-ralli, Kerava
Nuotti
1. Markus Hellström (lk3) 25:45,1
2. Joonas Lindroos (3) +9,7
3. Peetu Patajoki (2) +23,0
4. Kalle Asikainen (3) +30,0
5. Juuso Jorvala (1) +1:02,9
Yleinen
1. Kim Forsgren (lk6) 26:26,6
2. Toni Koskela (5) +26,8
3. Eetu Kainulainen (4) +1:00,4
4. Mika Seppälä (5) +1:04,2
5. Petri Vihervuori (5) +1:09,9
Seniorit
1. Heikki Hosionaho (lk7) 29:30,0
2. Timo Puhakka (8) +48,9
3. Aimo Jaakkola (8) +1:08,2
4. Seppo Kovanen (8) +1:13,2
5. Timo Hinkkala (7) +1:53,3
Juniorit
1. Sami Laurila (lk9) 27:07,0
2. Timo Viitanen (10) +34,1
3. Tommi Lämsä (9) +36,1
4. Eetu Suokas (9) +55,4
5. Kaarle Karttunen (11) +1:03,0
Neliveto Cup
1. Jari-Matti Latvala 24:25,7
2. Jussi Lindberg +56,9
3. Juha Koljonen +1:55,7
4. Teemu Vesala +3:01,7
5. Jarmo Honkanen +3:28,9
V1600 Cup
1. Henri Koskenala 29:57,6
2. Nuutti Korhonen +15,7
3. Otto Järvinen +1:15,5
4. Erno Peltomäki +1:21,8
Nuorten Cup
1. Vili Hyytiäinen 29:45,4
2. Miska Tuomisto +19,6
3. Rasmus Pentti +1:24,1
4. Aatu Nikusaari +1:28,1
5. Eveliina Lindroos +3:51,4
F-Cup-luokkavoittajat: Hakevuori-ralli, Kerava
Nuotti
LK1: Juuso Jorvala
LK2: Peetu Patajoki
LK3: Markus Hellström
Yleinen
LK4: Eetu Kainulainen
LK5: Toni Koskela
LK6: Kim Forsgren
Seniorit
LK7: Heikki Hosionaho
LK8: Timo Puhakka
Juniorit
LK9: Sami Laurila
LK10: Timo Viitanen
LK11: Kaarle Karttunen
Neliveto Cup
LK12: Jari-Matti Latvala
V1600 Cup
LK13: Henri Koskenala
Nuorten Cup
LK14: Vili Hyytiäinen
Pistetilanne: 6/6 osakilpailua
Nuotti
1. Joonas Lindroos 58,5p
2. Juuso Jorvala 56,5p
3. Eetu Kortelainen 56,5p
4. Markus Hellström 54,5p
5. Iiro Litjo 41,5p
Yleinen
1. Tomi Tikanmäki 57,5p
2. Eetu Kainulainen 57,5p
3. Niko Jousi 53,5p
4. Jani Laaksonen 36p
5. Juha Högström 27p
Seniorit
1. Reijo Muhonen 55,5p
2. Mika Korhonen 44,5p
3. Heikki Hosionaho 43,5p
4. Ari Sorsa 36p
5. Pekka Ripatti 26p
Juniorit
1. Timo Viitanen 60,5p
2. Tomi Hämäläinen 60,5p
3. Tommi Lämsä 54,5p
4. Sami Laurila 49,5p
5. Joakim Löfvik 45,5p
Neliveto Cup
1. Pekka Karjalainen 48,5p
2. Teemu Vesala 40,5p
3. Timo Partanen 34p
4. Teuvo Niskala 20p
5. Juha Koljonen 20p
V1600 Cup
1. Nuutti Korhonen 47,5p
2. Otto Järvinen 43,5p
3. Lauri Ahoketo 40p
4. Timo Rajala 24p
5. Teemu Varjo 22p
Nuorten Cup
1. Veikka Koskinen 55,5p
2. Miska Tuomisto 48,5p
3. Vili Hyytiäinen 47,5p
4. Rasmus Pentti 41p
5. Aatu Nikusaari 36,5p
Tiimimestaruus
1. Fast Orange 89p
2. Nilsiän Sora Motorsport 51,5p
3. Luumäen UA 42p
4. Laukaan Energia 32p
5. AM Metsätyö 10p
F-Cupin mestarit 2024
Nuotti
Joonas Lindroos – Jouni Lampinen
Yleinen
Tomi Tikanmäki – Lauri Hartikainen
Seniorit
Reijo Muhonen – Henri Kallioniemi
Juniorit
Timo Viitanen
Neliveto
Pekka Karjalainen – Riikka Hokkanen
V1600
Nuutti Korhonen – Teppo Söderström
Nuoret
Veikka Koskinen – Jussi Koskinen
Tiimimestaruus
Fast Orange
F-Cup kalenteri 2024
27.1. JMK Ralli, Jämsä
2.3. XXI Kangasniemi Ralli, Kangasniemi
11.5. Imatra Ralli, Imatra
8.6. XLVII Rantaralli, Mynämäki
14.9. Viihdekeskus Hojo Hojo-Ralli, Tuusniemi
12.10. Hakevuori-ralli, Kerava
F-Cup kalenteri 2025
25.1. Imatra Ralli, Imatra
22.2. Jyväskylän Talviralli, Jyväskylä
7.6. Revontuliralli, Hankasalmi
6.9. XLVIII Rantaralli, Mynämäki
4.10. Lammin F-Cup, Lammi
Yhteystiedot
Rallin lajipäällikkö
Henrik Frank
henrik.frank@autourheilu.fi
040 534 9977
Promoottori
Mika Heinonen
mika.heinonen@autourheilu.fi
045 7730 5990
Sarjavastaava & kaupalliset asiat
Lassi Liimatainen
lassi.liimatainen@autourheilu.fi
050 325 1120
Seuraa F-Cupia
www.f-cup.fi
Facebook
Instagram
TikTok
Twitter
YouTube
Seuraa Hakevuori-rallia
www.rdt.fi
Facebook
Instagram
SportityTeksti: F-Cup / Viestintä
Kuvat: Taneli Niinimäki / AKK